Revista Piata Food&Bar Modern Buyer

Timp de trei zile, Achizitii Retail & Horeca a fost locul de intalnire pentru cei mai importanti operatori, producatori, importatori si distribuitori din industrie.

Peste 500 de reprezentanti ai furnizorilor de servicii, produse de larg consum si pentru Horeca, companii de logistica si distributie, magazine independente si retelele de retail locale si internationale, dar si operatori Horeca au participat la Achizitii Retail & Horeca.
Mai mult...

Noutati eveniment

Tendinte si oportunitati descifrate in dezbaterile conferintei "Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate"

Conferinta "Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate" ce a avut loc in deschiderea evenimentului "Achizitii in retail si horeca" organizat de revistele Piata, Food and Bar si Modern Buyer in perioada 22- 24 mai la Bucuresti a reunit nume sonore din industria bunurilor de larg consum si s-a bucurat de o participare de exceptie, atat in ceea ce priveste speakerii prezenti la eveniment cat si in privinta audientei. Organizat cu sprijinul partenerilor Carrefour, Market , Express, Albalact, Transart, Unilever si a brandului Undelemn de la Bunica, evenimentul s-a bucurat de o larga participare din partea retailerilor, a distribuitorilor si a producatorilor de bunuri de larg consum.

In prima parte a conferintei, au prezentat viziunea privind persectivele retailului de bunuri de larg consum Irina Mandoiu, Director Comercial Albalact, Monica Coliu, Director Marci Private Carrefour Romania, Ionut Ilie, National Account and Distribution Manager Unilever South Central Europe si Alice Mihai, Director Dezvoltare ISRA Center. Invitatii au dezbatut importanta pretului in decizia de cumparare a consumatorului si perspectivele dezvoltarii retailului de proximitate.

Directorul comercial al Albalact, Irina Mandoiu, a precizat ca in ceea ce priveste produsele proaspete, retailul de proximitate are un mare potential de crestere, in timp ce iaurturile se vand mai bine in hipermarketuri. "Compania Albalact are o politica unitara de preturi, nu se tine cont de volume de vanzari, si de aceea parteneriatele cu retailerii traditionali sunt la fel de importante ca si cele cu retelele de hipermarketuri", a afirmat Irina Mandoiu, director comercial Albalact(vezi "Pentru produsele proaspete cum sunt lactatele, proximitatea este motor de crestere") . Monica Coliu, director marci private Carrefour Romania, a precizat ca in comertul pe formate mari de magazin, pretul ramane principalul diferentiator, in timp ce pentru magazinele de langa casa proximitatea si pretul sunt cele mai importante elemente in decizia de cumparare( "In retailul pe formate mari, pretul este principalul diferentiator, dar nu mai este o conditie suficienta pentru consumatori"). Aceeasi remarca a facut si Alice Mihai, director dezvoltare ISRA Center, care a precizat ca daca in trecut consumatorul mai nuanta orientarea catre pretul cel mai mic, in prezent pretul dicteaza vanzarile in retailul modern( "Anul acesta s-a intensificat nevoia de limitare a cumparaturilor de impuls"). Deasemenea, speakerii prezenti au subliniat importanta motivatiilor pentru care o parte din consumatori aleg comertul de proximitate in detrimentul vizitelor mai dese in hipermarketuri, dar si necesitatea de a satisface aceste nevoi pentru o categorie de consumatori cu nevoi specifice. Ionut Ilie, National Account and Distribution Manager Unilever South Central Europe, a remarcat nevoia consumatorului care frecventeza magazinele de proximitate de standardizare a portofoliului de produse din aceste magazine si recomanda comerciantilor din retailul traditional sa renunte la conceptul de "magazin cu de toate"( vezi "Consumatorul valorizeaza mai bine timpul, asta e o sansa extraordinara pentru formatele mici").

In cea de a doua parte a dezbaterilor, tema principala a discutiilor s-a axat in jurul serviciilor de logistica si distributie si a noilor provocari pentru firmele care opereaza in acest sector. Luminita Dobrinoiu, Sales & Marketing Manager la Whiteland Logistics, a semnalat tendinta de externalizare a serviciilor logistice, in primul rand a serviciilor logistice pentru produse alimentare la temperatura controlata, si justifica de ce aceasta tendinta va continua ("Tendinta de externalizare a serviciilor de logistica este normal, in Germania nimeni nu-si face logistica proprie"). O alta tendinta definitorie in acest sector a fost remarcata de Marius Iurian, Managing Partner Transart, care a precizat ca o buna parte a clientilor Transart solicita softuri pentru imbunatatirea serviciilor la punctul de vanzare( "In ultimii ani si distribuitorii au pus accent pe excelenta la punctul de executie"). Dan Morcov, Director Vanzari la distribuitorul Crona Focsani spune ca, in ultimul an, "numarul comenzilor a crescut, in schimb volumul acestora scade. Magazinele doresc marfa proaspata, livrari cat mai prompte, ceea ce inseamna costuri mai mari si marje mai mici. In multe situatii suntem nevoiti sa ne concentram atentia asupra unor produse la care marja nu este cea dorita de noi, in schimb ele sunt cerute pe piata si ne ajuta prin volumul realizat sa ne atingem obiectivele".

Reprezentantul retailerilor la aceste dezbateri, Mugurel Nistor, unul dintre administratorii companiei Stinor care gestioneaza magazinele Gemenii din Vicovu de Sus, a facut cateva observatii privind practicile mai putin eficiente pe care distribuitorii ar trebui sa le evite, astfel incat beneficiile sa fie atat de partea producatorului si a distribuitorilor, cat si de partea retailerilor. Invitatii prezenti in sala au atras deasemenea atentia asupra unor practici prin care producatorii sau importatorii ofera retailerior discounturi similare cu cele ale distribuitorilor, desi contractele incheiate intre distribuitori si importatori prevad alt tip de relatie comerciala.

Consiliul Concurentei propune sa organizeze impreuna cu revista Piata su cu operatorii din industria FMCG un sir de dezbateri pe teme concurentiale

Consiliul Concurentei doreste sa se asigure ca toti jucatorii din piata inteleg regulile jocului si ca le respecta, de asemenea doreste sa aiba un dialog nemijlocit cu operatorii din comert, distributie si productie. Acesta este motivul pentru care George Anglitoiu, Sef Serviciu Relatii Institutionale si Comunicare in cadrul Consiliului Concurentei a sustinut, in cadrul dezbaterilor cu tema "Esentialul despre politica de conformare" din cadrul conferintei : "Sper ca aceasta intalnire sa fie doar un moment de debut al dialogului pe care Consiliul Concurentei il doreste cu domniile voastre, prin intermediul revistei Piata, in sensul a ceea ce noi numim promovarea si cresterea culturii concurentei in randul diferitelor categorii de intreprinderi economice, adica subiectii care intra sub incidenta dreptului concurentei".

George Anglitoiu a prezentat situatiile in care Consiliul Concurentei poate demara investigatii, pasii ce trebuie parcursi pana la finalizarea unei astfel de investigatii si conditiile in care se efectueaza acestea. "Vorbim despre o politica la nivelul Uniunii Europene, aceasta a concurentei, pe care trebuie sa o aplicam si la nivel national. Aici sunt mai multe paliere decizionale, avand in vedere asa numitele practici anticoncurentiale. Avem autoritatea nationala – Consiliul Concurentei – iar la nivelul european avem acel directorat general in cadrul Comisiei Europene. Consiliul Concurentei nu este o structura a guvernului Romaniei, este o autoritate autonoma care incearca pe mai multe paliere sa functioneze cat mai tehnocratic cu putinta. Avem un Colegiu Consultativ care asista plenul Consiliului Concurentei, adica forul decizional, in ceea ce inseamna expertiza suplimentara. Plenul Consiliului concurentei, in ultima instanta, constatand faptul ca exista una sau mai multe incalcari ale dreptului european al concurentei poate decide sanctiuni. In partea cea mai grava, se poate merge cu sanctiunile pana la 10 % din cifra de afaceri pe anul precedent finalizarii investigatiei", a mai precizat George Anglitoiu.


Timp de trei zile, Achizitii Retail & Horeca a fost locul de intalnire pentru cei mai importanti operatori, producatori, importatori si distribuitori din industrie.

Peste 500 de reprezentanti ai furnizorilor de servicii, produse de larg consum si pentru Horeca, companii de logistica si distributie, magazine independente si retelele de retail locale si internationale, dar si operatori Horeca au participat la Achizitii Retail & Horeca.

Cele trei componente ale evenimentului au oferit o acoperire completa a pietei din perspective diferite:
• Expozitia: ofertele companiilor furnizoare pentru Retail modern, Retail traditional si Horeca
• Business Events: conferinte, workshopuri, demonstratii axate pe comunicarea de informatii relavante si know-how pentru companiile din Retail si Horeca;
• Networking: multiple oportunitati de intalniri individuale intre expozanti si partenerii de afaceri.

Cea mai activa componenta a evenimentului a fost cea de Business Events care a cuprins nu mai putin de patru conferinte si doua workshop-uri. Temele abordate au acoperit o plaja larga de subiecte, cum ar fi relatia dintre comertul traditional si cel modern, situatia pietei Horeca, strategii si analize pe segmentele de bauturi si fresh food, solutii pentru diferentiere, metode de comunicare si serviciul de mystery shopper. Toate evenimentele conexe care s-au desfasurat pe parcursul celor trei zile s-au bucurat de o prezenta numeroasa din partea furnizorilor si operatorilor din Retail si Horeca, interesati de tendintele, noutatile si informatiile de business din aceste doua piete.

Evenimentul se afla la cea de a treia editie, primele doua fiind organizate in primavara, respectiv, toamna anului trecut. Achizitii Retail & Horeca este un eveniment organizat in colaborare de revistele Piata, Food & Bar si Modern Buyer, parte a grupului JMK Communication. Cele trei branduri reprezinta cea mai puternica platforma de comunicare B2B din Romania in domeniile Retail & Horeca.


Mugurel Nistor, administrator al supermarketurilor Gemenii, este speaker la conferinta „Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate”

Mugurel Nistor, administrator al supermarketurilor Gemenii din Vicovu de Sus, va fi speaker in cadrul panelului II, „Noile provocari ale firmelor de distributie”, al conferintei de Retail de miercuri 22 mai, care deschide evenimentul Achizitii in Retail & Horeca. Mugurel Nistor va vorbi din perspectiva unui comerciant local despre serviciile distribuitorilor, despre caile de imbunatatire a acestora si despre ce isi doresc comerciantii de la firmele de distributie.

La dezbaterile din panelul II mai participa Luminita Dobrinoiu, director de vanzari si marketing la Whiteland Logistics, Marius Iurian, managing partner Transart, si Dan Morcov, director de vanzari la Crona Com Focsani.

Supermarketurile Gemenii sunt conduse de fratii Mugurel si Aurel Nistor si in ultimii trei ani au castigat mai multe premii si mentiuni pentru strategia de marketing, layoutul si portofoliul de servicii ale magazinelor operate.

Achizitii in Retail & Horeca, eveniment organizat de Piata, Modern Buyer si Food & Bar in perioada 22 – 24 mai la Crystal Palace, este un eveniment multiformat destinat achizitorilor din retailul modern, retailul traditional si din horeca. Pe parcursul a trei zile se desfasoara o expozitie de produse, servicii si solutii pentru cele trei mari piete, precum si un bogat program de conferinte, workshopuri, demonstratii si business networking.

Conferinta „Retail: Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate”, programata in ziua de 22 mai, are ca parteneri lanturile comerciale Carrefour, Market si Express, companiile Albalact, Unilever South Central Europe si Transart si brandul Untdelemn de la Bunica.

Parteneri media ai evenimentului Achizitii in Retail & Horeca sunt IQads, Smark, HotNews, Realitatea.net si Camera di Commercio Italiana per la Romania.


Afla secretele propriului restaurant!

Atunci cand esti implicat total in munca de zi cu zi, e foarte usor sa pierzi din vedere lucruri importante pentru care clientul te "taxeaza" imediat. Exista totusi o solutie pentru a nu pierde controlul - Mystery Client.

Mystery Client (Mystery Shopper) este un serviciu de evaluare independenta si obiectiva a serviciilor oferite clientilor. Scopul Mystery Client este in final cresterea vanzarilor prin fidelizarea clientilor.

Procedura consta in identificarea punctelor ce urmeaza a fi evaluate si intocmirea unui plan de cercetare care este aplicat de asa numitii "clienti incognito". Pastrandu-si anonimatul, acestia fac o serie de vizite repetate in locatie, urmarind punctele stabilite. La finalul perioadei de cercetare, se intocmeste un raport in care sunt mentionate toate problemele identificate de Mystery Client, pe baza acestor raspunsuri putand fi construit ulterior un program de corectare a greselilor si imbunatatire a serviciilor.

Workshop-ul Mystery Client sustinut de Sergiu Nedelea va aborda tematica evaluarii serviciilor Horeca, raspunzand unor intrebari importante:
• esti sigur ca stii totul despre restaurantul tau?
• cum stii daca ospatarii lucreaza pentru tine sau pentru ei?
• vrei sa stii ce crede clientul despre tine?
• ce lucruri treci cu vederea din obisnuinta?
Sergiu Nedelea este un specialist Horeca cu o vasta experienta practica, in cariera sa ocupand toate pozitiile de service, de la ospatar, la manager de restaurant si complex turistic. Pasiunea lui Sergiu pentru vin il recomanda ca unul dintre cei mai titrati somelieri din Romania.

La workshop-ul "Mystery client – afla secretele propriului restaurant" sunt asteptati sa participe proprietarii si managerii de unitati Horeca interesati sa afle ce impresie au clientii despre locatia lor. Participarea este gratuita, pe baza confirmarilor si in limita locurilor disponibile.

Workshop-ul se va desfasura miercuri, 22 mai, de la ora 15.00, in cadrul evenimentului Achizitii in Retail si Horeca.

Persoana de contact:
Aurelia Constantinescu - Events Coordinator
0372.900.171 / 0767.118.833
aurelia.constantinescu@jmkcommunication.ro


Workshopul pe teme de concurenta se integreaza in conferinta "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate"

Workshopul „Esentialul despre politica de conformare, in 60 de minute cu Consiliul Concurentei”, organizat de aceasta institutie in colaborare cu revista Piata, va fi integrat conferintei de Retail din ziua de miercuri 22 mai, constituind panelul al III-lea. Acesta se va desfasura intre orele 12,30 si 13,30 in sala Atena, alaturata salilor de expozitie.

Initiativa Consiliului Concurentei a trezit interesul multor operatori din industria bunurilor de larg consum, dornici de a intelege mai bine anumite aspecte ale legislatiei, dar si de a discuta cu reprezentantii institutiei chestiuni concrete care tin de activitatea lor zilnica, precum si de a le sesiza acestora unele aspecte legate de mediul concurential.

Programata initial pentru ziua de joi 23 mai, intalnirea Consiliului Concurentei cu operatorii economici din FMCG a fost devansata pentru miercuri, la sugestia a numerosi comercianti si distribuitori care si-au anuntat prezenta la Achizitii in Retail & Horeca.

Arbitrul concurentei promoveaza fair-playul in competitia din piata bunurilor de larg consum. Aceasta este alternativa preferabila in locul investigarii practicilor anticoncurentiale, nu putine in ultimii ani si soldate cu sanctiuni usturatoare atat pentru prestigiul cat si pentru bugetul companiilor in cauza. Consiliul Concurentei vrea sa se asigure ca toti jucatorii sunt la curent cu regulile jocului si le inteleg pe deplin. De aceea invita producatorii, distribuitorii, comerciantii si operatorii horeca la un dialog pe tema politicii de conformare cu legislatia in vigoare in domeniul concurentei.

In panelul III al conferintei de retail, Geta Gavriloiu, director in cadrul Consiliului Concurentei, si George Anglitoiu, Sef Serviciu Relatii Institutionale si Comunicare in Consiliul Concurentei, invita jucatorii din FMCG la un dialog pe urmatoarele teme:
1. ce este important de retinut despre politica de conformare,
2. cum se adapteaza regulile interne si politicile comerciale la normele de concurenta,
3. cum sunt protejate afacerile operatorilor impotriva concurentei neloiale
4. cum sa evitati incalcarea accidentala a reglementarilor in vigoare,
5. care sunt ultimele noutati din legislatia concurentei,
6. care sunt preocuparile operatorilor economici legate de sfera concurentei
7. care sunt propunerile, sesizarile, solicitarile de informatii ale operatorilor economici catre Consiliul Concurentei.


Monica Coliu, director marci proprii la Carrefour Romania, este speaker la conferinta "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate"

Directorul responsabil de marcile proprii ale grupului Carrefour Romania, Monica Coliu, a confirmat participarea ca speaker la conferinta din 22 mai "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", care deschide evenimentul Achizitii in Retail & Horeca.

Monica va participa in panelul I, intitulat "Perspectivele retailului de bunuri de larg consum", alaturi de Irina Mandoiu, director comercial Albalact, Ionut Ilie, national account and distribution manager la Unilever South Central Europe, si Alice Mihai, business development director la ISRA Center Marketing Research. Monica va vorbi despre dezvoltarea portofoliului de marci proprii si dezvoltarea gamei sortimentale a fiecareia, rolul marcilor proprii in oferta generala de produse a magazinelor Carrefour.

Panelul I are ca tematici de discutie evolutia vanzarilor, segmentarea pietei intre comert traditional si modern, rolul preturilor, sortimentatiei si serviciilor in diferentierea magazinelor.

In cadrul acestui panel revista Piata va prezenta rezultatele studiului "Comparator de preturi" – o comparatie intre preturile practicate de principalele formate de retail: comercianti independenti, lanturi de supermarket, de discount, de hipermarket si de proximitate.

Partenerii conferintei "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate" sunt lanturile comerciale Carrefour, Market si Express, companiile Albalact, Unilever si Transart si brandul Untdelemn de la Bunica, iar parteneri media sunt IQads, Smark, HotNews, Realitatea.net si Camera di Commercio Italiana per la Romania.

Achizitii in Retail & Horeca, 3 zile de expozitie, conferinte, workshopuri si business networking, este organizat de Piata, Modern Buyer si Food & Bar in perioada 22- 24 mai, la Crystal Palace Ballroom din Capitala si este destinat achizitorilor din marile lanturi comerciale, comerciantilor independenti, achizitorilor din horeca si firmelor de distributie.


Vreti sa stiti cum sta situatia pe piata horeca acum?

Concluziile celui mai relevant studiu al pietei Horeca realizat in ultimii 4 ani vor fi prezentate in cadrul conferintei care va avea loc la Achizitii in Retail si Horeca.

Studiul pietei Horeca va dezvalui situatia acestei industrii la momentul prezent, raspunzand unor intrebari-cheie, cum ar fi: care este valoarea medie a notei de plata?, care este numarul mediu zilnic de clienti? sau cat % reprezinta salariile si facturile la utilitati din totalul vanzarilor brute?

In total un numar de 30 intrebari au fost adresate restaurantelor, barurilor, cafenelelor, fast food-urilor si altor unitati Horeca din toata tara. Toate raspunsurile primite au fost prelucrate si interpretate pentru a se extrage cele mai importante coordonate ale situatiei actuale din piata. Datele obtinute vor fi prezentate de catre Gabriel Iovu, General Manager eXpresSoft, si Tinu Sebesanu, CEO TrendHospitality, initiatorii acestui studiu. Discutia va fi moderata de catre Tiberiu Fueriu, redactor sef Food&Bar si Maria Hurduc, redactor sef Modern Buyer.

Ultimul studiu pe aceasta tema a fost realizat in anul 2009, concluziile sale putand fi consultate aici Studiul pietei Horeca a fost realizat de catre compania eXpresSoft, in colaborare cu Trend Hospitality si cu sprijinul Food & Bar, in luna aprilie 2013.

Conferinta Horeca se va desfasura in data de 23 mai a.c., de la ora 14.00, in cadrul evenimentului Achizitii in Retail si Horeca, care va avea loc la Crystal Palace Ballroom. Conferinta se adreseaza in primul rand managerilor si proprietarilor Horeca, acestia beneficiind de participare gratuita, pe baza confirmarii.

Furnizorii care doresc sa participe la aceasta conferinta ne pot contacta pentru achizitionarea unui bilet sau a unui pachet special cu discount.
Pentru ca numarul de locuri este limitat, va rugam sa va confirmati prezenta cat mai curand.


Persoana de contact pentru confirmari:
Aurelia Constantinescu - Events Coordinator
0372.900.171 / 0767.118.833
aurelia.constantinescu@jmkcommunication.ro
In 2009:
- 76% din clienti achitau note de plata cu valori mai mici de 15 euro (55 RON), TVA inclus;
- 79% din unitati aveau mai putin de 10 angajati full time
- salariile si costurile utilitatilor reprezentau, pentru circa jumatate operatori intre 15-30% din vanzarile brute.

Descarca studiul 2009 aici.





Cum conving clientul sa ma aleaga pe mine?

"Diferentierea – cum conving clientul sa ma aleaga pe mine?" este tema workshop-ului care va fi organizat in cea de a doua zi a evenimentului Achizitii in Retail si Horeca. Specialisti in comunicare, design si branding, cu o mare experienta in Horeca, vor oferi raspunsuri foarte practice la aceasta intrebare.

Cel mai important lucru pentru restaurante, baruri, cafenele sau alte locatii similare este construiasca si sa transmita clientului propria identitate, acesta fiind primul pas pentru o afacere reusita. Specialistul in comunicare Serban Ciusca si arhitectul Stefan Bianco vor raspunde in workshop-ul "Diferentierea – cum conving clientul sa ma aleaga pe mine?" unor intrebari esentiale pentru orice afacere Horeca:

  • De ce intra clientii intr-un restaurant?
  • Ce ma diferientiaza? Designul, Meniul, Evenimentele, Muzica ...
  • Cum comunic diferentiatorul?
  • Cine e clientul meu?
  • Unde comunic?
  • Cand sunt linistit ca mi-am loializat clientii?
  • Cum imi pot finanta ideile?


Serban Ciusca are o experienta de 20 de ani in piata de media si comunicare. Co-Fondator ARBOmedia Romania, Serban a creat o piata a vanzarii spatiilor publicitare (Televiziune, Presa Scrisa, Radio si Internet), gestionand 10 ani o cifra de afaceri anuala de 15 - 20 mil Euro. Prin experienta pe care a avut-o in calitate de co-fondator al Restaurantului Heritage, Serban a invatat ce trebuie facut intr-un restaurant si mai ales, ce trebuie evitat.


Stefan Bianco, arhitect OAR, este fondatorul Prographic Architecture Studio, companie cu o vasta experienta pe piata de proiectare, construcţii şi design interior. In portofoliul de clienti al companiei sunt incluse unele dintre cele mai reprezentative locatii Horeca din Bucuresti si din tara, printre care restaurantele Arcade, Elements, The Harbour, Up-Town sau Unirea Food Court.



Discutia va fi moderata de Raluca Milin, manager Sensio Mobili, companie recunoscuta pentru serviciile sale de proiectare, design interior si branding Horeca.

Workshop-ul "Diferentierea – cum conving clientul sa ma aleaga pe mine?" se va desfasura in data de 23 mai a.c., de la ora 12.00, in cadrul evenimentului Achizitii in Retail si Horeca. Workshop-ul se adreseaza directorilor de marketing, managerilor si proprietarilor Horeca, iar participarea este gratuita si se face pe baza inscrierilor. Pentru ca numarul de locuri este limitat, va rugam sa va confirmati prezenta cat mai curand.


Persoana de contact pentru confirmari:
Aurelia Constantinescu - Events Coordinator
0372.900.171 / 0767.118.833
aurelia.constantinescu@jmkcommunication.ro



Nielsen Romania, speaker la FreshFood 2013

Daniela Popescu, Group Account Manager pe serviciile de Retail Audit din Romania, Nielsen Romania, va participa in calitate de speaker la conferinta FreshFood 2013, organizata de Modern Buyer pe data de 24 mai a.c., sub umbrela "Achizitii in Horeca".

In cadrul conferintei, Daniela Popescu va prezenta concluziile studiului realizat special pentru acest eveniment, care a vizat analiza a trei mari categorii de produse fresh: branzeturi, lactate si carne procesata. Pentru aceste grupuri de categorii, raportul va detalia evolutia pietei, un top al categoriilor din aceste grupuri si cat reprezinta din total piata, canalele de distributie, importanta lor, precum si evolutia de la an la an. De asemenea, vor fi prezentate date privind evolutia pretului, in functie de categorii, precum si informatii din shopper trends, incluzand perceptia consumatorilor.

Conferinta va avea loc pe data de 24 mai a.c. in Sala Atena a Crystal Palace Ballrooms, in intervalul orar 9:30 – 12:00.


Unilever este partener, iar Ionut Ilie este speaker la conferinta de Retail de la Achizitii in Retail & Horeca

Unilever South Central Europe este partener al conferintei "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", care va avea loc in data de 22 mai, in deschiderea evenimentului Achizitii in Retail & Horeca, organizat de Piata, Modern Buyer si Food & Bar in perioada 22-24 mai. Unilever se alatura, astfel, lanturilor comerciale Carrefour, Market si Express, companiilor Albalact si Transart si brandului Untdelemn de la Bunica.

Ionut Ilie, national account and distribution manager la Unilever South Central Europe, a confirmat participarea ca speaker la aceasta conferinta, in cadrul panelului I, intitulat "Perspectivele retailului de bunuri de larg consum". Ionut va vorbi despre adaptarea strategiei de piata si a ofertei de produse si servicii a Unilever la formatul de magazin in contextuldiscutiei despre rolul pretului, al sortimentatiei si al serviciilor in diferentierea magazinelor. Impreuna cu ceilalti invitati, Ionut Ilie va comenta evolutia vanzarilor si tendinta acestora pe cele doua mari segmente – comertul traditional si marile lanturi comerciale.

Unilever South Central Europe va participa cu un stand la expozitia din cadrul Achizitiilor in Retail & Horeca, in care va prezenta vizitatorilor profesionisti – comercianti si distribuitori – toate informatiile si noutatile despre oferta sa de produse si servicii.


Dan Morcov, director de vanzari Crona Focsani, este speaker la conferinta Retail de la Achizitii in Retail & Horeca"

Dan Morcov, directorul de vanzari al companiei de distributie Crona Focsani, va participa ca speaker in cadrul panelului II "Noile provocari ale companiilor de distributie", al conferintei "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate". Conferinta are loc in ziua de 22 mai, in deschiderea evenimentului Achizitii in Retail & Horeca.

Cu o experienta de aproape 20 de ani pe piata bunurilor de larg consum, Crona Com Focsani este unul din cei mai apreciati operatori de distributie din Vrancea. Dan Morcov va vorbi despre cum lucreaza cele mai bune companii de distributie pentru a indeplini asteptarile clientilor in contextul reasezarii pietei de retail si despre rolul strategic al distribuitorilor regionali, atat pentru producatori cat si pentru comercianti. In ultimele 12 luni, industria bunurilor de larg consum a cunoscut o reasezare atat la nivelul retailului, cat si al furnizorilor de produse si servicii. Unele companii au intrat in insolventa, altele au fost preluate – fenomene petrecute atat in comert cat si in productie si distributie. In plus, cele trei mari francize de retail – Express, Shop & Go si La Doi Pasi – au atras un important numar de comercianti independenti, contribuind astfel la remodelarea segmentului de comert traditional.

Conferinta "Retail: Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", programata in ziua de 22 mai, are ca parteneri lanturile comerciale Carrefour, Market si Express, companiile Albalact, Unilever South Central Europe si Transart si brandul Untdelemn de la Bunica. Parteneri media ai evenimentului Achizitii in Retail & Horeca sunt IQads, Smark, HotNews, Realitatea.net si Camera di Commercio Italiana per la Romania.


Marian Balan, Danone Romania, speaker la Conferinta "Achizitii in Horeca"

Marian Balan, National Horeca Manager Danone Romania a dat curs invitatiei noastre de a participa, in calitate de vorbitor, in cadrul conferintei "Achizitii in Horeca" organizat joi, 23 Mai 2013 in Bucuresti. Conferinta se va desfasura sub umbrela unui amplu eveniment -"Achizitii in Retail si Horeca" - organizat pe parcursul a trei zile, si care va reuni furnizorii de servicii, produse de larg consum, companii de logistica si distributie, magazine independente si retelele de retail locale si internationale, dar si numerosi operatori horeca, de la marile lanturi de fast food, restaurante sau cafenele, pana la micii operatori independenti.

Marian Balan va prezenta viziunea Danone Romania in abordarea pietei de horeca din Romania. "Plecand de la o buna intelegere a nevoilor clientilor operatorilor horeca, am dezvoltat solutii adaptate fiecarui tip de operator, respectiv hoteluri, restaurante, campanii de catering, fast food-uri s.a. Parteneriatul cu operatorul horeca, intelegerea nevoilor acestuia, dar si a clientilor lui sta la baza viziuni si misiunii Danone pe acest segment de piata", a subliniat Marian Balan.

In cadrul conferinta "Achizitii in Horeca" se vor comunica primele date ale raportului de piata relizat de expressoft in colaborare cu Trend Hospitality, cu sprijinul Food&Bar.

Pentru colectarea unor date cat mai relevante au fost invitati sa raspunda toti proprietarii si managerii de afaceri HoReCa, incepand de la marile lanturi de fast food, restaurante sau cafenele, pana la micii operatori independenti.


Luminita Dobrinoiu, sales and marketing manager la Whiteland Logistics, este speaker la conferinta Retail

Luminita Dobrinoiu, sales and marketing manager al companiei Whiteland Logistics, a confirmat participarea ca speaker la conferinta "Retail: Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", programata in prima zi a evenimentului Achizitii in Retail & Horeca. Luminita Dobrinoiu va vorbi in panelul al II-lea, intitulat "Noile provocari ale companiilor de distributie", care va trata impactul pe care schimbarile din sectorul de retail si din sectorul furnizorilor il are asupra operatorilor din sfera logisticii si distributiei. Dezbaterile vor puncta influenta restrangerii segmentului de magazine independente, a dezvoltarii lanturilor de proximitate, a francizelor de retail, precum si influenta consolidarii pietei la nivelul furnizorilor.

Whiteland Logistics, companie membra a grupului Nagel, este specializata in servicii de logistica la temperatura controlata pentru produse alimentare, avand o experienta de aproape doua decenii in Romania. Compania opereaza un depozit central la Bucuresti si 11 depozite regionale, in principalele orase ale tarii.

Conferinta "Retail: Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", programata in ziua de 22 mai, are ca parteneri lanturile comerciale Carrefour, Market si Express, companiile Albalact si Transart si brandul Untdelemn de la Bunica.


Marius Iurian, managing partner Transart, participa ca speaker la conferinta Retail de la Achizitii in Retail & Horeca

Transart este partener al conferintei "Retail: comert modern si traditional, Rivalitate si complementaritate" din cadrul evenimentului Achizitii in Retail & Horeca, organizat de revistele Piata, Modern Buyer si Food & Bar in perioada 22 – 24 mai. In cadrul panelului II al acestei conferinte, intitulat "Noile provocari ale companiilor de distributie", a confirmat participarea ca speaker Marius Iurian, managing partner al Transart.

Marius va vorbi despre eficienta, control si adaptabilitate in distributie utilizand tehnologiile moderne. "Tehnologia moderna, instrumentele informatice simple si cu adevarat eficiente nu mai sunt optionale. Firmele de distributie si producatorii din FMCG sunt obligati in permanenta sa-si creasca eficienta operationala, sa monitorizeze si sa imbunatateasca procese esentiale ca: vanzari, livrare, depozitare, aprovizionare, planificare sau control. Capacitatea de a-ti adapta rapid afacerea la nevoile pietei si asigurarea acelui mix optim de vanzari, pe cele doua canale importante - comertul modern si comertul traditional - poate face diferenta pe piata din Romania intre un lider de piata si un competitor oarecare", afirma Marius Iurian.


Alice Mihai, director de dezvoltare la ISRA, speaker la conferinta "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate"

Alice Mihai, business development director la ISRA Center Marketing Research, a confirmat participarea ca speaker la "Retail: comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", care deschide seria conferintelor din cadrul evenimentului Achizitii in Retail & Horeca, organizat de revistele Piata, Modern Buyer si Food & Bar.

Alice va vorbi despre perceptia pretului in retailul modern si despre motivatiile consumatorilor de a vizita si a cumpara din magazinele de proximitate, in contextul tematicii panelului I, "Perspectivele retailului de bunuri de larg consum": evolutia pietei de bunuri de larg consum; segmentare intre traditional si modern; rolul pretului, sortimentatiei si serviciilor in diferentierea magazinelor.

ISRA Center Marketing Research are o colaborare extinsa cu organizatorii evenimentului Achizitii in Retail & Horeca, realizand numeroase studii de specialitate. In ultimii cinci ani, ISRA a realizat, pentru revista Piata, o serie de studii de tip Omnibus destinate intelegerii schimbarilor aparute in comportamentul si preferintele consumatorilor odata cu instalarea crizei in Romania. In toamna lui 2012, ISRA a realizat, pentru Food & Bar, un studiu in premiera pentru industria ospitalitatii din Romania, Horeca Romanian Barometer "Eating, drinking, going out" – studiu prezentat in exclusivitate la editia a doua a evenimentului Achizitii in Horeca, 2012. Pentru Piata si Modern Buyer, ISRA a derulat o serie de cercetari asupra consumatorilor concretizate in studii pe teme majore, de actualitate: Magazinul preferat (traditional vs discount vs hiper/ supermarket), Tentatia marcilor: cine, ce cumpara?, Performanta magazinelor in viziunea consumatorilor si altele.

Incepand din 2010, ISRA este partenerul revistei Piata in organizarea Premiilor PIATA, calitate in care coordoneaza procesul de vot prin care sunt desemnatii castigatorii trofeelor.


Irina Mandoiu, director comercial la Albalact, este speaker la conferinta Retail

Directorul comercial al Albalact, Irina Mandoiu, a confirmat participarea ca speaker la conferinta Retail: "Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate", programata in ziua de 22 mai, in deschiderea evenimentului Achizitii in Retail si Horeca. Albalact, cel mai mare producator roman de lactate, este partener al acestei conferinte alaturi de grupul Carrefour Romania, Transart si Untdelemn de la Bunica.

Irina Mandoiu va fi speaker in panelul I, intitulat "Perspectivele retailului de bunuri de larg consum", si va vorbi despre cum contribuie sortimentele de produse si serviciile oferite de Albalact la diferentierea magazinelor din comertul traditional si din comertul modern. In ultimii trei ani, Albalact si-a dublat distributia numerica, a integrat şi extins brandul Raraul, a dezvoltat gama sortimentala a brandurilor Zuzu, De Albalact si Fulga si a lansat un brand nou, Fruzu. In 2011 si 2012, Albalact a castigat Premiul pentru cel mai bun furnizor roman de bunuri de larg consum, obtinand cel mai mare numar de voturi din partea retailerilor mari si mici din Romania la ultimele doua editii ale Premiilor PIATA.

"Retail: Comert modern si traditional. Rivalitate si complementaritate" deschide seria conferintelor din cadrul evenimentului Achizitii in Retail & Horeca, organizat de revistele Piata, Modern Buyer si Food & Bar in zilele de 22 – 24 mai, la Crystal Palace Ballrooms din Bucuresti.


Carrefour participa cu stand pentru comunicarea francizei Express

Grupul Carrefour Romania va participa la componenta expozitionala a evenimentului Achizitii in Retail si Horeca cu un stand pentru comunicarea si promovarea francizei Express. Aceasta se adreseaza operatorilor independenti din comertul traditional si retelelor de magazine de proximitate, carora le ofera o alternativa la lupta pe cont propriu cu competitorii din retail.

Lansata cu doi ani in urma printr-un parteneriat cu reteaua Angst, franciza Express s-a deschis si catre alti comercianti activi in sectorul de proximitate, in contextul in care acest tip de magazine creste in preferintele consumatorilor. In prezent sunt peste 20 de magazine de proximitate sub brandul Express.

Expozitia din cadrul evenimentului Achizitii in Retail & Horeca prezinta produse, servicii si solutii adresate comerciantilor traditionali, retelelor locale, companiilor care ofera servicii de distributie si de logistica si operatorilor din sectorul horeca.


Cristina Miclea, Marketing Manager Albalact, speaker la conferinta "Fresh Food 2013"

Produsele proaspete genereaza trafic si volume importante pentru marii retaileri. In Romania, media cheltuililor alocate lunar pentru achizitiile de produse proaspete reprezinta 63% din bugetul total lunar pentru articole din categoria FMCG, practic cea mai mare pondere din Europa, potrivit unui raport realizat de Nielsen International.

Desi acestea constituie o parte esentiala in cosurile de cumparaturi, produsele fresh si ultra fresh nu sunt imune la presiunile exercitate asupra preturilor. Liderii industriei sunt de acord ca eficienta este necesara, dar nu suficienta. Investitiile sunt prioritizate. Sunt preferate promotiile care depasesc tiparele conventionale. Eforturile merg pana la facilitarea creditarii clientilor, 2012 fiind un an dificil, cu modificari importante atat in structura canalelor de distributie cat si in modul de cumparare si consum al pietei in ansamblu.

Acesta fiind tabloul general al pietei, vom incerca sa aflam care au fost oportunitatile exploatate de furnizori si retaileri, intr-o conferinta cu tema "FreshFood 2013".

La invitatia lansata de Modern Buyer, Cristina Miclea, Marketing Manager al companiei Albalact, va vorbi despre oportunitatile de crestere si de colaborare furnizor-comerciant.

Aceasta va puncta, de asemenea, cele mai interesante schimbari aparute in obiceiurile de cumparare ale consumatorilor din Romania, dar si strategia Albalact in alegerea mecanismelor si premiilor pentru promotiile dedicate diverselor formate de retail.


Asociatia Berarii Romaniei si Pepsi, la "Piata Bauturilor - competitivitate la raft"

Constantin Bratu, Director general Asociatia Berarii Romaniei, va participa in calitate de speaker la conferinta "Piata Bauturilor - competitivitate la raft", editia a II-a, organizata de Modern Buyer.

In cadrul conferintei, Constantin Bratu va puncta cele mai importante aspecte ce tin de evolutia segmentului de bere in 2012, in retail si horeca; optiunile consumatorilor pentru diversele tipuri de ambalaj; precum si cele mai "hot" problematici ale industriei. De asemenea, oficialul ABR va oferi o imagine de ansamblu asupra perspectivelor pentru 2013 in privinta consumului.

Potrivit celor mai recente date, volumul pietei berii a atins 18,2 milioane hl in 2012, inregistrand o crestere cu 7% fata de anul anterior. In ceea ce priveste volumul de vanzari inregistrat la nivelul membrilor Asociatiei Berarii Romaniei, acesta a atins 16,6 milioane hl, cu 6,5 % mai mult decat anul precedent.

Pana in prezent au confirmat participarea in calitate de vorbitori Calin Clej, Marketing Manager Beverages PepsiCo Romania, Dan Ghejan, National Sales Manager la Valvis Holding si Christoph Witte, Head of Market Intelligence & Strategic Business Development Döhler GmbH.


Un nou speaker: Calin Clej, Marketing Manager Beverages PepsiCo

Invitatia de a participa in calitate de speaker la conferinta "Piata Bauturilor - Competitivitate la raft" va fi onorata si de Calin Clej, Marketing Manager Beverages PepsiCo Romania. Temele principale pe care Calin Clej le va aborda in cadrul conferintei sunt: schimbarile intervenite in obiceiurile de consum, strategiile de succes in consolidarea brandurilor si solutiile inovative pentru comunicarea in store.

Nu ratati intalnirea cu cei mai importanti buyeri din retailul modern, cu producatorii, distribuitorii si importatorii de bauturi!


Valvis Holding a confirmat prezenta la masa speakerilor

Dan Ghejan, Director Comercial Valvis Holding, va participa in calitate de vorbitor la conferinta "Piata Bauturilor - Competitivitate la raft", organizata de Modern Buyer pe data de 23 mai a.c. Dan Ghejan va vorbi despre evolutia brandurilor din portofoliul companiei sale pe piata romaneasca precum si despre strategiile castigatoare in abordarea diverselor segmente de retail. Valvis Holding reprezinta un competitor serios pe piata apelor minerale din Romania, cu brandul AQUA Carpatica, dar si pe piata vinurilor, prin divizia Domeniile Samburesti.


Döhler, primul speaker confirmat la conferinta "Piata bauturilor, competitivitate la raft"

Christoph Witte, Head of Market Intelligence & Strategic Business Development Döhler GmbH, a confirmat prezenta, in calitate de vorbitor, la cea de-a doua editie a conferintei cu tema "Piata Bauturilor - Competitivitate la raft" organizata de Modern Buyer.

In cadrul conferintei "Piata Bauturilor – Competitivitate la raft", Christoph Witte va realiza o radiografie a principalelor inovatii si tendinte pe piata globala a bauturilor, in diverse categorii, punand accent pe oportunitatile generate de noile produse. Reprezentantul Döhler va oferi exemple concrete pentru diverse categorii - racoritoare, bere, apa minerala, energizante s.a - si va sublinia solutiile generate de compania pe care o reprezinta. Nu in ultimul rand, Christoph Witte va vorbi despre provocarile anului 2013, atat din perpectiva producatorilor, cat si a comerciantilor si va oferi participantilor recomandari punctuale ce tin de oportunitatile existente pe piata romaneasca.

Döhler, unul dintre cei mai importanti furnizori de ingrediente naturale, sisteme de ingrediente si solutii integrate pentru industria produselor alimentare si cea a bauturilor si-a anuntat deja participarea in calitate de partener si expozant al "Achizitii in Retail si Horeca". Conferinta "Piata Bauturilor - competitivitate la raft", editia a II-a, organizata de Modern Buyer, va avea loc pe data de 23 mai 2013, in Bucuresti, la Crystal Palace Ballrooms, sub umbrela "Achizitii in Retail si Horeca".


Participati acum la cel mai amplu studiu al pietei HoReCa!

ExpresSoft in parteneriat cu Trend Hospitality, avand sprijinul Food & Bar, realizeaza cel mai complex studiu de piata pe domeniul HoReCa, disponibil in Romania.

Pentru colectarea unor date cat mai relevante sunt invitati sa raspunda toti proprietarii si managerii de afaceri HoReCa, incepand de la marile lanturi de fast food, restaurante sau cafenele, pana la micii operatori independenti.

Ce beneficii aveti daca ne sprijiniti in acest demers?

• Aveti posibilitatea de a castiga, prin tragere la sorti, una din cele 3 Tablete iPAD Mini.
• Va punem la dispozitie raportul complet cu rezultatele obtinute in urma cercetarii de piata, in mod gratuit.
• Beneficiati de informatii care, cu siguranta, va vor ajuta in luarea deciziilor potrivite afacerii dvs., in sensul cresterii profitului.

Ce va invitam sa faceti?
Sa raspundeti la cateva intrebari, accesand linkul spre acest chestionar. Toate raspunsurile sunt confidentiale si completarea lor dureaza doar 4 minute.



Primele concluzii ale studiului vor fi prezentate in evenimentul Achizitii Retail & Horeca, organizat de Food & Bar in data de 22-24 mai, 2013 – www.achizitiirh.ro

Va multumim!


Doua conferinte destinate furnizorilor si achizitorilor din retailul modern

O componenta importanta a evenimentului "Achizitii in Retail & Horeca" desfasurat in intervalul 22-24 mai 2013 este cea de Business Events. In acest interval, Modern Buyer va organiza doua conferinte dedicate unor categorii foarte importante: bauturi si produse proaspete.

"Piata bauturilor, competitivitate la raft"

In data de 23 mai 2013, Modern Buyer va organiza, in Sala Atena a Crystal Palace Ballrooms din Bucuresti, conferinta cu tema "Piata bauturilor, competitivitate la raft".Evenimentul se afla deja la a doua editie, Modern Buyer fiind singura publicatie care organizeaza o conferinta dedicata exclusiv industriei de bauturi. Demersul nostru are ca scop identificarea celor mai importante tendinte si directii strategice pentru acest sector, in 2012 si 2013. Vor fi invitate toate marile retele de retail din Romania precum si producatorii/furnizorii de bauturi, fiind vizate categorii precum: soft drinks, apa, bere, vinuri si bauturi spirtoase. Prima editie a evenimentului a reunit 140 de participanti din partea a 10 retele de retail modern din Romania, precum si importanti producatori din industrie. Editia din 23 mai 2013 este realizata in parteneriat cu companiile Doehler Romania, Aqua Carpatica si Domeniile Samburesti. Nu ratati intalnirea cu cei mai importanti buyeri din retailul modern, cu producatorii, distribuitorii si importatorii de bauturi. Rezervati un loc la eveniment, pentru a afla proiectele si strategia acestora pentru 2013. Vezi in site modalitatile de participare.

"Ofensiva produselor proaspete", editia IV

Produsele proaspete genereaza trafic si volume importante pentru toti retailerii din Romania. Studiul Global Survey of Fresh Food 2012, publicat recent de Nielsen arata ca in Romania media cheltuililor alocate lunar pentru achizitiile de produse proaspete reprezinta 63% din bugetul total lunar pentru articole din categoria FMCG, practic cea mai mare pondere din Europa.

In acest context, am introdus in calendarul de evenimente din cele trei zile ale "Achizitii in Retail si Horeca" si conferinta cu tema "Ofensiva produselor proaspete". Aflat dejala a patra editie, evenimentul este adresat tot marilor retaleri din Romania, precum si furnizorilor de produse proaspete (toate categoriile de produse ce necesita temperatura controlata).

Si la aceasta editie organizata tot in Sala Atena a Crystal Palace Ballrooms vom aduce in prim plan proiecte si investitii dedicate cresterii segmentului fresh food, provocari si oportunitati pe formate de retail, evolutia marcilor private in acest segment si alte tematici de interes. Editia din acest an a evenimentului este sustinuta de parteneri precum Albalact, Agriro Fresh si DAAS. Vezi in site modalitatile de participare.

Maria Giurea
Redactor Sef Modern Buyer



Tendintele si noutatile din Horeca

In ultimii ani, a devenit tot mai evident faptul ca industria Horeca din Romania are nevoie de facilitarea contactului direct intre furnizori si operatori. Urmand acest trend, Food & Bar a dezvoltat numeroase formate de evenimente, de la gale de premii sau concursuri, la demonstratii, conferinte si expozitii.

Anul acesta am decis sa fructificam experienta pe care am acumulat-o si sa facem un pas inainte organizand impreuna cu colegii de la revistele Piata si Modern Buyer un eveniment de anvergura, denumit Achizitii Retail & Horeca.

Principalul atu al acestui eveniment consta in faptul ca aduce in acelasi loc trei mari domenii de activitate conexe: Horeca, Retail Modern si Retail Traditional. Evenimentul este unul pragmatic, adresandu-se exclusiv achizitorilor si profesionistilor din cele trei domenii. Acestia vor putea afla pe parcursul a trei zile o multitudine de informatii privind ofertele furnizorilor si tendintele pietei, informatii ce pot fi folosite pentru dezvoltarea afacerilor si maximizarea profitului.

Ne dorim ca inca de la aceasta prima editie organizata impreuna cu Piata si Modern Buyer, Achizitii Retail & Horeca sa devina principalul punct de interes pentru industriile in care activam. Asadar, daca doriti sa fiti la curent cu noutatile si tendintele pietei va asteptam intre 22 si 24 mai la Crystal Palace Ballrooms pentru cel mai important eveniment al anului.

Tiberiu Fueriu
Redactor sef Food & Bar




Expozitie

In standurile Achizitii Retail & Horeca cei mai importanti furnizori din industria FMCG isi vor prezenta ofertele de bunuri si servicii B2B.
Mai mult...

Conferinte

Conferinte, workshopuri, demonstratii - evenimente distincte pentru cele trei specializari;


Mai mult...

Participare conferinte

Costul unui bilet este de 70euro*
(fara TVA) / conferinta.


Pentru mai multe bilete se aplica discountul:
  • 10% : 2 bilete
  • 15% : 3 - 4 bilete
  • 20% : 5 bilete
  • 25% : 6 - 8 bilete
  • 30% : peste 8 bilete

*Beneficiaza de acces gratuit:

- expozantii
- comerciantii / operatorii horeca
( in limita locurilor disponibile si pe baza confirmarii prezentei)

Bilete / Confirmari:

Aurelia Constantinescu - Events Coordinator
0372.900.171 / 0767.118.833
aurelia.constantinescu@jmkcommunication.ro